Photoshop tips- Hur du får två bilder i en.

Jag fick en frågan om jag inte kunde visa hur jag gjorde den här bilden, så självklart ska jag göra det! :)
1. Börja med att öppna två bilder och redigera de som vanligt, sedan lägger du in bilderna i samma "dokument"
2. Sedan gör du precis det som står på bilden, lägger till en lagermask på den översta bilden.
3. Därefter väljer du bara penseln och tar svart färg och efter det är de bara att börja rita på lagermasken. Det vita är alltså den biten av bilden som finns kvar, och de svarta suddas ut. Alltså är det super enkelt att ångra sig om du målat svart färg på fel ställe, då är det ju bara att måla vitt där igen ;)

Detta går att göra med så gott som allt i photoshop, tex. om du vill ha oskärpa på vissa delar av bilden, så är det bara att ha på det, sedan göra på samma sätt som jag gjort här över, super enkelt :D Hehe, jag hoppas att ni förstod nu, annars är det att fråga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0